1 Nisan 2012 Pazar

YEMİNİMİ BOZDUM ULAN!!!


'evde oturuyosun kendi kendine konuşuyosun yaz bari şuraya maç izlerken' diye çıkışınca hanım yazayım dedim. daha ağır kelimeler de kullanmış olabilir. zira kendisi aktif bi blogger olarak 210 kişinin bwni takip etmesine büyük kıl oluyo...

Neyse moruk neden bu kadar ara verdiğime gelince, neyini yazayım allasen derim. en son 2009'da meşhur sulu derbiden sonra yazmışım. bir futbol sever olarak 2009'dan bu yana futbolun zevki daha da artacağına daha da geriledi. nitekim geldiğimiz nokta ortada. bir takım şike iddiaları o iddialara verilen verilemeyen cevaplar. karşılıklı tiyatro oyunları, bu oyunlar arsında kafası karışan birbirine iyice bilenen taraftarlar. nesini yazacaksın ki bu oyunun. oyun lan bu! diyip geçiyorum ben belki sen de geçiyosundur da en dandirik futbolcunun yarım milyon kazandığı bir ortamda oyun lan bu deyip geçemiyo anladığım kadarıyla yönetici tayfası. en dandirik oyuncu yarım milyon kazanıyosa yönetici tayfasının kazandığı paraları düşünme.

e tabi haliyle herifler bunun savaşını veriyo. veriyo da bizi niye arada kaynatıyosunuz allahsızlar. 3 yıl yazmadım ben bu bloğa. 3 yılda ne değişti? beşiktaş'ın anasını belleyen adam türk futbolunun başına geçti. galatasaray bi virüsten kurtuldu ama şimdiki başkanın ne yöne ilerleyeceği hala soru işareti. fenerbahçe'yi yönetenlerin (sadece aziz yıldırım'a geydirmek olmaz haksızlık) 105 yıllık kulübü soktukları durum ortada (bana cemaat hökümet diye gelme kalbini kırarım. fenerbahçe için kırarım kalbini hemde. ben hayatımın en önemli derbi maçlarını bana yaşatan bu kulübü sokakta bulmadım kanka yedirmem öyle kolay kolay. cemaat deyip kulübün anasını belleyen adamları bi çırpıda kurtaracak bahanelere sığınmam hele o adamlar cemaatle kankabello vaziyetindeyseler... neyse...)

normal zamanlarda bu haftalar galatasaray'lı bizler için 'şampiyon olduk amk yemişim gerisini' haftalarıyken bi playoff garabetiyle futbol zevkimizin iyice anasını bellemeye kara verdiler. Ha bunu bir galatasaray'lı olarak yazınca ister istemez ' lan totoş geride olsan playoff negzel derdin ne kıvırıyosun' diyecekler çıkacaktır allah için de haklı olacaklardır zira o takdirde mutlu mesut olacaktım yalan yok.

ama benim derdim hepsini geçtim futbola bakış açısının iyice boka sarmasıyla. memleket sığır üretim merkezi halinde biliyosunuz. sadece futbol değil hayatın her alanında sığır üretiliyo. trafik de okulda iş hayatında yolda sokakta parkta bahçede sığır kaynıyo. sistematik bir sığırlaştırma var.

bizim millet koyun diye üzülenlere bir müjdem var; artık milletçe sığırız. bir baş büyüdük. dün orduspor maçında tribünde arkamda bulunan bir sığır maçın 20. dakikasında selçuk inan'ın mesela anasının kulaklarını zevkle çınlatıyosa istersek bütün yıl playoff oynayalım zaten bizim futbolun fişi çekilmiş.

uefa'nın bize kaç yıl ceza vereceğinin dillendirildiği şu günlerde ben de herkes gibi olur mu öyle 5 yıl ceza soruşturmaya adı karışmamış kulüplerin ne günahı var diyordum.

şimdi düşünüyorum da. 5 yıl iyi 5 yıl güzel. belki bu süre de futbolun gerçek değerini bulmasıyla bir takım kulüplerin üzerinden nemalanan dallamasyonlardan kurutuluruz. hem yönetici bazında hem taraftar bazında hem de futbolcu bazında.

belki bu 5 yılda zaten avrupa yok diye kulüpler anlamsız pahalı transferleri bırakıp alt yapılarına döner. alt yapılardan belki adamlar yetişir. anadolu kulüplerinin yılda 3 maç oynayan fason futbolcularına milyon dolarlar vermek yerine alt yapıdan adamlara yahut yurtdışından gelen genç futbolculara yer verilir takımlarda. büyük takımların kadorunu sadece adıyla işgal eden adamlardan kurtuluruz. tribünlerdeki rantçı ve en ufak hatada futbolcuya sövme hakkını elinde bulunduran aslında futboldan zerre anlamayn ve hoşlanmayan, rakiple maç sonunda ufak ufak dalga geçmek yerine kafasını kırmayı tercih eden heriflerden de kurtuluruz. belki tribünler yarı yarıya olur yeniden. endüstriyel futbol denilen zikten kurtuluruz belki (gerçi onun da hakkını versek belki güzel bişidir de türk işi endüstriyel futbol anca bu kadar oluyo)

kısaca hacım yazmıyosun yazmıyosun diyodun bak ne oldi?

yok bu olmadı... yani aslında oldu. yazdım da ne oldu amk. playoff'da da yazıcam. 6 hafta üst üste derbi var lan nereye yazmıyosun.

allahtan dileğim bari bu 6 hafta futbol zevkimiz artsın bi de arkadaş bu kulüpleri yöneten arkadaşlardan ricam biletix denen dallama şirketi bi uyarın adam gibi bilet satsınlar. siz de lütfen maç günü stad gişelerinde 2-3 tanesini açıp insanları perişan etmeyin. bari bunu becerin.

öptüm kib bye


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder